zakelijk


Als leidinggevende en/of eindverantwoordelijke binnen de organisatie komt u ongetwijfeld met uw medewerkers situaties tegen op het gebied van arbeidsrechtelijke wet- en regelgeving. Soms is het alleen een vraag die juridische uitleg en verduidelijking behoeft. Of gaat het verder en is er een serieus geschil ontstaan. Het maakt voor mij geen verschil waarvoor u met mij contact opneemt, ik ondersteun u.

Het maakt daarin ook niet uit of het nu om een individuele situatie met een van uw medewerkers gaat of om een collectieve organisatorische aanpassing met personele gevolgen voor meerdere van uw medewerkers.

 

Individuele situatie:

Loopt de samenwerking met een medewerker niet meer naar wens en lukt het niet om de gewenste verbetering te realiseren? Dan is zeker het moment aangebroken om met elkaar het gesprek aan te gaan en te beoordelen op welke manier je afscheid van elkaar kunt nemen en hoe je de medewerker kunt ondersteunen om ergens anders gelukkiger te worden.

Dit soort gesprekken is voor u als leidinggevende zeker geen dagelijkse kost. Er komt zeker ook veel emotie bij kijken. 

Bent u voldoende voorbereid? Heeft u een gedegen verhaal richting de medewerker? Hoe zal zij/hij gaan reageren op deze vervelende boodschap? Hoe voer ik zo'n gesprek duidelijk en respectvol?

Mijn advies is om niet zo maar zelf aan de slag te gaan, maar u terdege voor te bereiden. Neem daarin geen risico en neem contact met mij op. Samen bereiden wij alles voor en zorgen we dat deze situatie met uw medewerker naar ieders tevredenheid wordt oplost. 

 

Collectieve situatie:

Er moet zeker niet altijd eerst alleen sprake zijn van een vervelende economische noodzaak die gevolgen heeft voor de arbeidsrechtelijke positie van uw medewerkers. Het komt ook vaak voor dat de organisatie moet worden aangepast door positieve ontwikkelingen, als autonome groei of om de concurrentiepositie te verstevigen er uitbreiding nodig is.

Deze Corona crisis kan immers ook nieuwe kansen bieden en de mogelijkheid geven om andere wegen in te slaan.
Hoe pakt u dat arbeidsrechtelijk aan? Kunt u gewoon direct aan de slag of is er toch sprake van een reorganisatie? Welke spelregels gelden dan? Hoe en wanneer kunt u het beste met uw medewerkers communiceren?

Mijn advies is om niet zo maar zelf aan de slag te gaan, maar u altijd eerst terdege voor te bereiden. Neem daarin geen risico en neem contact met mij op. Samen bereiden wij alles voor en zorgen we dat deze organisatorische verandering voor u en uw medewerkers naar ieders tevredenheid wordt oplost. 


heeft u gewoon een vraag of wilt u ondersteuning of eerst meer informatie?

wacht niet af en neem direct contact op